Wnioski z ewaluacji przeprowadzonej w Społecznym Liceum im. Ch. P. Aignera przez Kuratorium Oświaty w Lublinie:
1. W szkole dokonuje się analiz wyników egzaminu maturalnego a formułowane i wdrażane na ich podstawie wnioski prowadzą do zmian, służących podnoszeniu jakości i efektywności kształcenia.
2. Stosowanie przez szkołę różnorodnych metod analizy wyników egzaminów pozwala na zgromadzenie dużej ilości danych służących formułowaniu wniosków.
3. W szkole analizuje się osiągnięcia wszystkich uczniów z uwzględnieniem ich możliwości rozwojowych a formułowane i wdrażane wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce.
4. Gromadzenie przez szkołę dokumentacji dotyczącej analiz egzaminów zewnętrznych i szkolnych osiągnięć uczniów pozwala na monitorowanie stopnia rozwoju pojedynczych uczniów w kontekście osiąganych przez nich wyników w nauce.
5. Szkoła stwarza uczącym się warunki do indywidualnego rozwoju, wszyscy uczniowie mają szansę odniesienia sukcesu edukacyjnego.
6. Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. Mają poczucie, iż nauczyciele wierzą w ich możliwości, otrzymują od nich bardzo duże wsparcie, co podkreślają w wywiadach zarówno uczniowie, jak i rodzice.
7. Wieloaspektowe i spójne działania wychowawcze szkoły sprzyjają kształtowaniu u uczniów dojrzałych postaw, odpowiedzialności, empatii i szacunku dla innych.
8. Szkoła stwarza uczniom możliwość podejmowania różnorodnych aktywności i realizuje działania zainicjowane przez uczniów.
9. W szkole podejmuje się skuteczne działania wychowawcze, mające na celu eliminowanie niepożądanych zachowań, zagrożeń oraz wzmacnianie zachowań właściwych.
10. Uczniowie szkoły wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje i prezentują właściwe postawy.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem