foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
JESTEŚMY SZKOŁĄ BEZPIECZNĄ - PRZYJAZNĄ UCZNIOM I ICH RODZICOM

Szkoła Społeczna

im. Chrystiana Piotra Aignera w Puławach

STATYSTYKI

Użytkowników:
5583
Artykułów:
54
Zakładek:
9
Odsłon artykułów:
86023
Dzisiaj jest: 20 Lipiec 2019    |    Imieniny obchodzą: Czesław, Hieronim, Fryderyk

phoca thumb l 01       Jasełka, czyli widowiska dotyczące Bożego Narodzenia, które już od wieków wpisane są w polską tradycję. Zostały one zapoczątkowane przez św. Franciszka z Asyżu (znany także jako twórca przedstawień bożonarodzeniowych), który jako pierwszy zorganizował tego typu przedstawienie w roku 1223 w skalnej grocie Greccio. Treść jasełek stanowiła historia narodzenia Jezusa w Betlejem i spisek Heroda.
      W naszej szkole jasełka odbyły się  dnia 19 grudnia 2014r. w ostatni dzień zajęć lekcyjnych tuż przed  Bożym  Narodzeniem.  Przygotowali je uczniowie  klasy I i II gimnazjum oraz II klasy szkoły podstawowej pod kierunkiem p. Emilii Sołtysiak i p. Katarzyny Bator. Aktorskie popisy uczniów podziwiała Dyrektor szkoły, całe grono pedagogiczne oraz zebrani tego dnia rodzice uczniów i zaproszeni goście. Młodzi aktorzy  doskonale wcielili się w swoje role i wiernie odtworzyli wydarzenia związane z przyjściem Jezusa na świat. Uwagę zwracała nie tylko świetna gra aktorska, ale także bardzo ładne dekoracje i stroje wykonane własnoręcznie przez samych uczniów. Przepiękna scenografia niewątpliwie nadała temu szczególnemu spotkaniu uroczysty klimat. Po części artystycznej  p. Dyrektor złożyła wszystkim zgromadzonym życzenia świąteczne i noworoczne.

Zapraszamy do obejrzenia galerii z tej uroczystości

phoca thumb l 08      Dzień 14 października upamiętnia rocznicę powstania Komisji Edukacji Narodowej (w skrócie KEN), utworzonej z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i zalegalizowanej przez Sejm Rozbiorowy dokładnie 14 października 1773 r. Tego dnia na znak pamięci obchodzimy w Polsce Święto Edukacji Narodowej, nazywane również Dniem Nauczyciela. Zostało ono ustanowione jako Dzień Nauczyciela dn. 27 kwietnia 1972 roku na mocy ustawy ,,Karta praw i obowiązków nauczyciela”, a 10 lat później w kolejnej ustawie ,,Karta Nauczyciela” nazwa została zmieniona na Dzień Edukacji Narodowej. Należy pamiętać, że Komisja Edukacji Narodowej była pierwszym ministerstwem oświaty publicznej w Polsce i pierwszą tego typu instytucją w Europie. 

      Dnia 10 października 2014r. w naszej szkole odbył się apel z okazji Dnia  Nauczyciela, czyli święta wszystkich nauczycieli, wychowawców i pracowników oświaty. Wzięły w nim udział klasy I i II gimnazjum.  Uroczystość rozpoczęła się od części artystycznej, w której uczniowie przypomnieli  genezę powstania Komisji Edukacji Narodowej oraz zasady jej funkcjonowania.  Wybrani przedstawiciele klas w imieniu swoim jak również swoich kolegów i koleżanek  podziękowali całemu gronu pedagogicznemu za zdobytą wiedzę oraz  za trud i wysiłek włożony w ich  wychowanie. Wyrazili swą wdzięczność za cenne wskazówki i okazywane na każdym kroku serce,  życząc przy tym dużo szczęścia i radości z wykonywanej pracy.

Zapraszamy do obejrzenia galerii z tej uroczystości

31

3 czerwca w Zespole Szkół nr 3 im.M.Dąbrowskiej odbył się finał Powiatowego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych., w którym uczestniczyło 22 uczniów z 8 szkół ponadgimnazjalnych z naszego powiatu. Milo mi poinformować, że bezkonkurencyjny okazał się uczeń naszej szkoły Sebastian Buda z klasy II LO, na II miejscu uplasował się Dominik Kołodziejczyk z ZS nr 3, a 3 miejsce zdobył Michał Wnuk z ZS nr 2.

Serdecznie gratuluję

Marek Wierzbicki

Jakub Zakrzewski

I miejsce

w Mistrzostwach Powiatu w pływaniu stylem grzbietowymna dystansie 50m, LICEALIADA (1.12.2014)

Monika Moskal

II miejsce 

w Mistrzostwach Powiatu w pływaniu stylem grzbietowymna dystansie 50m, LICEALIADA (1.12.2014)

Dnia 24.03.2014r. w Społecznym Gimnazjum im. Ch. P. Aignera w Puławach przeprowadzono Konkurs Wiedzy o Funduszach Europejskich. Organizatorem konkursu był Departament Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Celem konkursu było poszerzenie wiedzy młodzieży gimnazjalnej na temat funduszy europejskich oraz pokazanie pozytywnych zmian jakie zaszły dzięki środkom unijnym w województwie lubelskim na przestrzeni 10 lat od akcesji Polski do Unii Europejskiej. Do konkursu przystąpiło 11 uczniów naszego gimnazjum. Przygotowując się do konkursu uczniowie mogli skorzystać z materiałów informacyjnych przygotowanych w formie „Skryptu wiedzy” oraz filmu animowanego  o tematyce  funduszy europejskich przekazanych szkołom przez Departament Regionalnego Programu Operacyjnego.

Laureatami konkursu zostali: Jan Sadurski z klasy III, Marika Buda z klasy II i Grzegorz Łyp z klasy III. Fundatorem nagród rzeczowych dla zwycięzców jest Departament Regionalnego Programu Operacyjnego. Nauczycielem odpowiedzialnym za przygotowanie konkursu w naszej szkole oraz koordynację i nadzór nad jego prawidłowym przebiegiem była pani Barbara Bąba – nauczycielka WOS.
 

zbroja4 lutego 2013r. gościliśmy w naszej szkole pana Piotra Koniecznego, zajmującego się kowalstwem artystycznym, który wygłosił prelekcję "Rycerz i jego zbroja" oraz zaprezentował miecze, hełm i kolczugę, które zostały wykonane w jego pracowni.
Poznaliśmy również grupę odtwórców historycznych "Płonące lisy", która przedstawiła sposoby walki wojów średniowiecznych oraz wykonane przez siebie stroje i elementy uzbrojenia.

191220121026

Dnia 19 grudnia w naszej szkole została zorganizowana przedświąteczna loteria oraz kiermasz ciast, z których dochody zostaną przeznaczone na cele charytatywne. Klasy wzięły udział w konkursie na najładniejszy świąteczny wystrój swojej sali.

Więcej zdjęć w galerii  link

Wnioski z ewaluacji przeprowadzonej w Społecznym Liceum im. Ch. P. Aignera przez Kuratorium Oświaty w Lublinie:
1. W szkole dokonuje się analiz wyników egzaminu maturalnego a formułowane i wdrażane na ich podstawie wnioski prowadzą do zmian, służących podnoszeniu jakości i efektywności kształcenia.
2. Stosowanie przez szkołę różnorodnych metod analizy wyników egzaminów pozwala na zgromadzenie dużej ilości danych służących formułowaniu wniosków.
3. W szkole analizuje się osiągnięcia wszystkich uczniów z uwzględnieniem ich możliwości rozwojowych a formułowane i wdrażane wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce.
4. Gromadzenie przez szkołę dokumentacji dotyczącej analiz egzaminów zewnętrznych i szkolnych osiągnięć uczniów pozwala na monitorowanie stopnia rozwoju pojedynczych uczniów w kontekście osiąganych przez nich wyników w nauce.
5. Szkoła stwarza uczącym się warunki do indywidualnego rozwoju, wszyscy uczniowie mają szansę odniesienia sukcesu edukacyjnego.
6. Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. Mają poczucie, iż nauczyciele wierzą w ich możliwości, otrzymują od nich bardzo duże wsparcie, co podkreślają w wywiadach zarówno uczniowie, jak i rodzice.
7. Wieloaspektowe i spójne działania wychowawcze szkoły sprzyjają kształtowaniu u uczniów dojrzałych postaw, odpowiedzialności, empatii i szacunku dla innych.
8. Szkoła stwarza uczniom możliwość podejmowania różnorodnych aktywności i realizuje działania zainicjowane przez uczniów.
9. W szkole podejmuje się skuteczne działania wychowawcze, mające na celu eliminowanie niepożądanych zachowań, zagrożeń oraz wzmacnianie zachowań właściwych.
10. Uczniowie szkoły wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje i prezentują właściwe postawy.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem

Copyright © 2019 AIGNER Rights Reserved.